16 Kasım 2010 Salı

Kurban Bayrami Ozel

Hadi bugun Kurban Bayrami'nin ilk gunu. (Ne heyecanli) Bu yuzden, "Kurban Bayrami Ozel" elestirimi yapmak istiyorum. Kurban bayramini sevmemem icin yuzlerce nedenim var. Asagidakiler sadece birkaci:
1- "Oleeey en azindan tatil yapiyoruz" diye dusunebilseydim onceki senelerde oldugu gibi, kurban bayramini sevebilirdim. Ne yazik ki test cozmekten, sadece aksam disari cikmalik az bir vakit kaliyor. O yuzden tatilin bana bir yarari yok.
2- O kadar etobur bir insan olmadigimdan, hayvanlarin kesilmesinde icim fena oluyor. Ya tamam, hayvan haklari savunucusu da degilim ama yenmeyecekse, fazlasi kalacaksa, kasapta da kesilmisi varsa, neden yenileri kesiliyor ki? Onlar da canli, yazik onlara. (Dusunuyorum da, aslinda zamaninda Hz. Ibrahim oglunu kesseydi, belki kurban bayramlarinda dunya gereksiz insanlardan bile arinabilirdi, Istanbul'da trafik sorunu kalmazdi filan. Bkz:antihumanist insan parcasi.)
3- Bu madde en onemli madde herhalde. Kucuktum, baya bi kucuktum. Bizim ailede bayramda kurban kesilmez. Bir yere parasi verilir verilecekse. O sene, yan apartmanimiza kurban bayramindan bir ay once seker mi seker bir kuzu geldi. Kurban bayramindan haberdar olmayan ben, kuzu meledikce, kuzuyu pek bir sevmeye basladim. Ben balkona ciktikca, kuzu da meliyordu. Bir ay kuzuyla boyle bir iliski kurduktan sonra, kurban bayraminin 2. gunu o kuzuyu alip, bir yerlere goturduler. Annemlere sordugumda kuzuyu, bana acikca babamin: "kesmislerdir." demesi hayatimi degistirdi. Iste o zaman kurban bayrami benim icin gozden dustu.

Kurban bayraminin tek iyi yani: Agrili bir el opme seremonisinden sonra, insanin cebine giren para. (Tabii, bu enflasyonda "cash" paraya ihtiyac var.)

Yine de o kadar olumsuz bakmayacagim bu bayrama ve en azindan anneannemizi, babaannemizi, dedelerimizi gormemiz icin nedenimiz oldugunu kabul edecegim.

Sonuc olarak, "hepinize iyi bayramlaaar!"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder