29 Ocak 2011 Cumartesi

Hollywood Ruyasi

Son zamanlarda hic filme gidememenin acisini kalbimde tasirken, filmlerin fragmanlarini youtubedan takip ederek sinema acligimi gidermeye calisiyorum. - bir de moviemax premierde yarisindan izlemeye basladigim filmler var tabii. Ne yazik ki, o kadar sure sinemaya gitmemis olsam da, izlenesi filmler hic cikmamis gibi. Itiraf ediyorum, en son Inceptiona gittim ve Harry Potter'a da gitmedim. Inception icin dunyanin en guzel filmiydi diyemem, Harry Potterlarin da en basindan filmlestirilmesini gereksiz bulmaktaydim zaten, gitmemekle bir eksik hissetmedim.
Inception... Guzel filmdi, ozellikle gorsel efektleri ile goze carpiyordu; ancak sadece bana mi oldu bilmiyorum; ama filmden ciktiktan sonra sizin de akliniza "yaa ama burada boyle olduysa, surada nasil boyle oldu?" seklinde binlerce soru gelmedi mi? "Inception" dusuncesi cok guzel baslayip, verilen bir gorevin gerceklestirilmesi, Leonardo DiCaprio'nun bilincaltiyla sonlandi ve film insanlarin akillarinin manipule edilebilmesi degil de basit bir ask hikayesi haline geldi. Fakat dedigim gibi yavas cekimler vb. cok basariliydi; ama en iyi ve uyumlu senaryo da degildi.
Asil noktama geleyim... Hollywood filmleri o kadar tekduze olmaya basladi ki, Amerikan "stereotype"lari daha da fazla hayat bulmaya basladi ekranda. "Prada to nada" filminin fragmanini izledim ve bunu farkettim. Zengin iki kiz kardes paralarini kaybediyorlar ve Latin mahallesinde yasamaya basliyorlar. Sanirim hikayeyi anlatmaya devam etmeme bile gerek yok. Klasik beyaz Amerikalinin, Latin Amerikaliya olan bakisi uzerinden islenen binlerce filmden sadece bir baskasi oluyor bu film de. Sonuc olarak, Hollywood politik noktalarin daha da bariz bir sekilde yapildigi bir arac haline gelmis durumda.
"Hollywood ending" diye bir konsept vardir ve filmler o kult ile biter; ama bu o filmlerin bir ozelligidir, filmleri basmakalip hale getirmez. Ya da daha dogrusu getirmezdi. Su anda Hollywood politik noktalarin daha da bariz bir sekilde yapildigi bir arac haline geldi. (Bkz: elime popcornumu alir, kendi hayatimi izlerim, daha az insan uzerine alinir.)
Oyuncu olmak, ozellikle kamera onu oyunculugu yapmak isteyen biri olarak bu sistemin bir parcasi olmak istedigimden emin degilim. Belki de sadece Audrey Hepburn'u ozluyorumdur...

Not: Kimse Oscar adaylarini garipsemesin. Gercekten Oscari en az 30 sene once verdiler. Artik bir filmin, yapim esnasinda Oscar alip almayacagi belli oluyor. (Bkz: hem benim evimde bile Oscar var :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder