16 Ağustos 2010 Pazartesi

Being British

Hayatta beni üzen şeylerden biri, burada bilgisayarımın başında otururken, dünyanın bir yerlerinde harika İngiliz aksanıyla konuşan, çirkin olsa bile karizmatik İngiliz erkeklerinin olması. Böyle hani bazı erkekler olur da aman konuşmasın, öylece dursun dersiniz ya. Bu durumda olay tam tersi, konuşsun zırvalasın ama yeter ki konuşsun.
Peki bu durum böyleyken, Kanal D ne yapmış? Almış, o güzelim aksanları iğrenç bir şekilde seslendirmiş, “YUNAYTIT!” diye bağıran insanları da koymuş. “Fransa’da doğdu, Beşiktaşlı oldu…” melodisiyle West Hamli oyuncuları tekrar yaratmış. Filmi izlenemez hale getirmiş. Artık kültürlere de saygı kalmadı, ne yapalım. Ben West Ham taraftarı olsam – bkz: fanatiği bile demiyorum – gözümden yaş gelirdi herhalde.
Neyse ki filmin gerçeğini izlemiş olan bir insan olarak, filmin içinde yatan asıl cevheri biliyorum. İzlemeyenlere de söylüyorum, filmi normal altyazılı izleyin. Film bir anda anlam kazanıyor ve adamlarla beraber siz de gaza gelip, sizin de etrafa dalaşasınız geliyor.
After all, “It’s not called Soccer (Sokaaa), it’s called football. (fuuutboo)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder